جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر بکارگیری همه ظرفیت و پتانسیل ها در راستای توسعه روز افزون استان لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر شهرستان با اشاره به اینکه مردم ولایی و دلداده اهل بیت(ع) در استان لرستان در دهه محرم اوج ارادت خود را به خاندان آل الله به نمایش گذاشتند افزود : عزاداران حسینی، هیات مذهبی و موکب داران و ... در این دهه با شور حسینی در برگزاری مراسمات عزاداری معرفت و بصیرت روزافزون حسینی را در اجتماع اشاعه دادند.

وی با بیان اینکه احیا و اشاعه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی مکتب امام حسین (ع)است، افزود : قیام عاشورا در سال ۶۱ هجری به بشریت آموخت که همواره باید در مقابل ظام و جور زمانه ایستاد و امروز فرهنگ عاشورا به جریان قوی ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بین آزادگان جهان تبدیل شده است.

لزوم پرهیز از دعواهای سیاسی

امام جمعه خرم آباد با قدردانی از حضور گسترده و بابصیرت مردم در پای صندوق های رای خاطر نشان کرد: مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی با مشارکت حداکثری خود در انتخابات بار دیگر دل دوستداران نظام را شاد و دشمنان نطام را مایوس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه رقابت های انتخاباتی را باید به رفاقت تبدیل کرد، بیان داشت: این امر از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی باید مورد توجه قرار گیرد و باید شیوه‌هایی را در پیش گرفت که این رقابت تبدیل به رفاقت شود و جناح های سیاسی بدون دعواها و تنش برای اعتلای روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی که رأی آورد، خادم و خدمتگزار است و آقا نیست گفت : همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم به وی مربوط می‌شوند همه خدمتگزار و نوکر ملت و مردم هستند و این یکی از پایه‌های تبدیل رقابت به رفاقت و مهربانی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه کسی که در انتخابات پیروز نشده است باید با دولت مستقر تمام همکاری‌های خود را پیش گیرد تصریح کرد: کارشکنی گناهی نابخشودنی است، متأسفانه این گناه نابخشودنی را درباره دولت سیزدهم شهید رئیسی مشاهده کردیم، اما امروز باید همه برای پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

از همه ظرفیت‌ها برای تحول در لرستان استفاده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه این دعواها و تنش های سیاسی فرصت پیشرفت را از استان و کشور می گیرد خاطر نشان کرد: همه مسئول هستیم برای حل مشکلات مردم و بهبود اقتصاد کشور تلاش کنیم.

وی در پایان با اشاره به افزایش گرمای هوا و مصرف آب و برق در کشور گفت: امید می رود مردم فهیم ایران اسلامی و استان لرستان در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند تا شاهد گذر از پیک مصرف برق و آب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha